onsdag den 30. maj 2012

Wontons (Spis Bedre nr. 4/2012)


Jeg lavede min egen wontondej i dette tilfælde, men dejen kan også købes færdig i nogle butikker. Jeg brugte wontonsene til en tomatsovs med kødboller i stedet for spaghetti.

Dej:
3,5 dl. hvedemel
1,5 dl. vand
1/4 tsk. salt

Fyld: 
150 g. mascarpone
80 g. revet parmesan
1/2 tsk. salt
Peber

Fremgangsmåde: 

  1. Jeg trykkede små runde dejplader ud mellem fingrene og tilsatte ca. 1 tsk. fyld og klemte sammen oppe i toppen til en lille pakke. 
  2. Pakkerne skal dampes over en smule vand. Jeg har en gryde til den funktion, men hvis man ikke ligger inde med sådan en, kan man benytte en si over en gryde med kogende vand, bare man sørger for at lægge låg over selve sien for at holde varmen inde. 


Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar